DERS KAYDI / KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ

 

 

ÖNEMLİ TARİHLER

   Katkı Payı (Harç) Ödeme Başlangıç Tarihi        : 10 Eylül 2012

  Katkı Payı (Harç) Ödeme Bitiş Tarihi                   : 14 Eylül 2012

   Ders kayıt /Kayıt Yenileme Tarihleri                    : 10-14 Eylül 2012                 

  Güz Yarıyılı Eğitim-Öğretime Başlama                : 17 Eylül 2012

  Ders Ekle-Sil                                                      : 19-21 Eylül 2012                                       

KATKI PAYI/ÖĞRENİM ÜCRETİ (HARÇ) ÖDEME BİLGİLERİ

-T.C Ziraat Bankası Şubelerinden yapacağınız katkı payı/ öğrenim ücreti ödeme bilgileriniz . Otomasyon Sistemine otomatik olarak aktarılacaktır.( 2012-2013 Güz yarıyılı Katkı payları ve öğrenim ücretleri için tıklayınız). 2012-2013 Eğitim-Öğretim Yılında öğrenimine devam eden  normal öğretim öğrencileri katkı payı ödemez . Ancak Hazırlık sınıfı hariç olmak üzere, ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeydeki programlardan program süreleri sonunda (hazırlık sınıfı hariç lisans programı 4 yıl, ön lisans programı 2 yıl, yüksek lisans programı 2 yıl, yüksek lisans mezuniyeti ile doktoraya kayıt yaptıranlar 4 yıl, lisans mezuniyeti ile doktoraya kayıt yaptıranlar 5 yıl) mezun olamayan normal öğretim öğrencileri  katkı payı öder.

-Dönem sonu itibarıyla ilk yüzde ona giren ikinci öğretim öğrencileri, normal öğretim öğrencileri Bakanlar Kurulu kararıyla belirlenen  öğrenci katkı payı kadar öğrenim ücreti öder.

-Öğrenciler 10-14 Eylül 2013 tarihleri arasında Türkiye’ nin herhangi bir yerindeki T.C ZİRAAT BANKASI Şubesine giderek yada Niğde Üniversitesi kampüsü Rektörlük kayıt bürosunda bulunan banka şubesinde  öğrenci katkı payını /öğrenim ücretini ödeyebileceklerdir. (Ödeme sırasında size öğrenci numarası sorulacaktır.)

Katkı payı / öğrenim ücreti işlemleri Banka ve Üniversitemiz arasında Online olarak yapıldığından, öğrencilerimiz güz yarıyılı katkı payı / öğrenim ücretlerini yatırdığı andan itibaren 10-14 Eylül 2012  2011 tarihleri arasında. Hazırlık sınıfı, 1.2. ve 3. Sınıf öğrencileri https://otomasyon.nigde.edu.tr/ogris linkini kullanarak(1.sınıf öğrencileri kayıt esnasında katkı payı / öğrenim ücretlerini yatırdıkları için yeniden ücret yatırmayacaklar sadece 10-14 Eylül 2012 tarihleri arasında yine yukarda ki linkleri kullanarak ders kayıt işlemlerini yapacaklardır.) 4.sınıf öğrencileri ise http://noos.nigde.edu.tr adresinde yer alan Öğrenci Bilgi Sisteminden öğrenci numarası ve şifresi ile giriş yaparak internet üzerinden gerçekleştirebileceklerdir.

Kayıt yenileme/ ders kaydı işlemleri öğrenciler tarafından  tamamlandığı  takdirde ders kayıtları danışmanları tarafından onaylanacaktır. (Dekontların daha sonra Fakülte/ Yüksekokul öğrenci işleri tarafından istenebileceği ihtimali göz önünde bulundurularak muhafaza edilmesi öğrencilerin menfaatine olacaktır).

                 Ders kaydı yapabilmek için öğrenci numarasına ve internet şifresine ihtiyaç vardır.

          NOT: Öğrencilerin 19-21 Eylül 2012 tarihleri arası (Ders ekle-Sil Danışmanlarına         şahsen başvurarak Ders kayıt formlarını dikkatlice incelemeleri, olası hataları önceden düzeltme imkanı sağlayacağından menfaatlerine olacaktır. Eğer bir yanlışlık varsa, eksik veya fazla ders alınmış ise yada ders kaydı sırasında herhangi bir hata yapılmış 19-21 Eylül 2012 tarihleri arası (Ders ekle-Sil ) düzeltilebilecektir.   Ekle-Sil haftasında kesinlikle ders kaydı yapılmayacaktır. Sadece yanlış yapılan işlemlerin düzeltilmesine imkan sağlanacaktır.

            - Öğrencilerin Ekle-Sil tarihlerinde (19-21 Eylül 2012 tarihleri arası) mutlaka danışmanlarına şahsen müracaat etmeleri gerekmektedir.

                  Bu tarihlerden sonra ders alma işlemleriyle ilgili hiçbir işlem yapılmayacaktır.

SEÇMELİ DERSLERLE İLGİLİ KURALLAR

KAYIT YENİLEME HAFTASI (10-14 Eylül 2012 )      İÇİNDE YAPILACAK İŞLEMLER

·      Öğrenci ders kaydına geldiğinde, dersleri seçer ve kaydeder.

·   Seçtiği Seçmeli Derslerden birinde kontenjan dolmuş ise, ders kaydı gerçekleşmez. Bu durumda,         öğrencinin başka bir seçmeli dersi seçmesi gerekir.

·       Seçtiği dersin kontenjanı dolmamış ise, ders kaydı danışman onayına sunulur.

             17-21 Eylül 2012 TARİHLERİ ARASINDA YAPILACAK İŞLEMLER

            Açılamayan Seçmeli Ders öğrencinin başarısızlık nedeniyle TEKRAR almak zorunda olduğu bir Seçmeli Ders ise, öğrencinin almak zorunda olduğu Seçmeli Dersin açılamaması nedeniyle onun yerine başka bir seçmeli ders alma isteğini bir dilekçeyle ilgili Dekanlığa/Müdürlüğe bildirmesi, ilgili Fakülte/Yüksekokul yönetim kurulunun bu isteği karara bağlaması ve bu kararı 19 Eylül 2012 tarihine kadar Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına iletmesi zorunludur.

            EKLE SİL TARİHLERİ (19-21 Eylül 2012) İÇİNDE YAPILACAK İŞLEMLER

       10-14 Eylül 2012 tarihleri arasındaki ders kayıt yenileme işlemleri sonunda bütün Seçmeli Derslerin kontenjanının dolmuş olması durumunda, öğrencinin Seçmeli Ders alma işlemi Ekle-Sil haftası içinde gerçekleştirilecektir.